tisdag 27 juli 2010

Vilken vecka !

Första dagarna var det upp och ut för att göra diverse behov minst 3 gånger per natt.
Men sen blev det en gång per natt och i natt har han sovit hela natten.
Jag har varit trött men lycklig.
Här ovan ligger han i buren som jag ska ha på jobbet.
Den är jätte stor för lilla Sigge, men den ska även användas när
han blir stor.

Ja så här ser man ut när man är ny vaken, full rulle på
en gång. Han är en jätte tuff kille med stor charm.
Kisse Findus får hoppa undan för Sigge rusar mot honom
och ska busa med sina sylvassa små tänder......

Stor del av hans första dagar har bestått av ett enda "nejande"
vilket man redan ser gett resultat.
Och givetvis kommer det se ut så en tid framöver....
Även om han är tok busig i bland (ganska ofta ), så när det är över
vill han krypa upp i famnen och bara mysa.

In kallningen går helt otroligt bra nu, han älskar det.
Han sätter sig ner och väntar på "Sigge hit" och han
kommer som en raket och sätter sig framför mig
och väntar på godis. Han sitter innan han får mat, ja
ni hör ju vilken duktig gosse vi har.
Vi är mycket i skogen och här ska han äta upp en stubbe.
Och han plockar blåbär för fullt.
Många vänner har varit och hälsat på oss för att träffa
Sigge, ja precis som när man får småbarn.
I dag har vi varit på koppel tränings promenad vilket
var dö kul, Sigge hoppar omkring av glädje och vill hänga med
på allt.
Vi har så tur att hans syster Hilda finns i närheten, och
vi hoppas vi kan träffas snart så dom får busa.
Och det vore jätte kul om det passar så vi kunde gå valpkurs
tilsammans m.m. Jag hör av mig så kan vi träffas.

Totti han saknar vi här hemma, och jag gråter ännu nästan
varje dag. Men nu vilar han i frid han är i himlen med
min mamma och pappa.

Kram Maud.



2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen vilket charmtroll alltså !! Sååå go..
Och jag förstår att sorgen ännu finns kvar efter Totti, så är det..allt tar tid....men ni har ju lille Sigge att glädjas åt nu..och vad roligt att hans syster finns i närheten, toppen !!
Kraaam Anette

Crille sa...

Oj, vilken underbart söt valp!

Läs Julia Caesars krönikor. De är en spark i baken på etablissemanget. Det är den enda svenska journalisten som törs ägna sig åt grävande journalistik i obekväma frågor:

www.korta.nu/jc

Törs du läsa sanningen? Eller hör du till dem som med näbbar och klor förnekar den?