torsdag 15 juli 2010

Hurricane

Tänk denna sommar/semester har jag tänkt ladda mina batterier
efter ett jobbigt år med sorg.
Och så händer detta med vår lilla gosse Totti, jag föll ner som i ett svart hål.
Inte så mycket framtidstro kvar just dom första dagarna.
Men så här är livet inte bara rosor.....
Jag och min älskade sambo har kommit fram till att vi inte kan
tänka oss att vara utan hund.
Så i all sorg började vi söka om det finns några Tibetanska terrier valpar.
Och i Boden fanns det, så tisdag for vi på besök( rödögna och uppsvällda av all gråt så hon måste trott att vi var 100 år) och nästa dag bokade vi en ny familjemedlem Hurricane heter han på stamtavlan.

Totti tog vi när jag hade ett år ledigt, men nu är min semester över
och hämta honom får vi redan nästa tisdag...

Ja nu kommer det bli ett pusslande, men tur att min sambo jobbar skift
så han är mycket ledig.
Sen har jag pratat med mina jätte bästa arbetskamrater och dom tycker
att lill gossen jättegärna får komma och jobba med oss när Tappi jobbar.
Det känns lite pirrit men detta ska vi nog klara.
Vi har inte hittat nått namn till honom ännu
men det kommer nog till oss.
Tänk denna blogg den handlar mest om sorg, men
nu hoppa vi på ändring,

Tack alla för er omtanke, vad gjorde
man utan er alla nära och kära.
Tack Anette H, du är så omtänksam.
Kram till er alla.


3 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Åh jag blir bara så glad för er skull,att livet ändå kan gå vidare trots en massa sorg å elände,men det är ju så livet måste fungera...man får lov att ta sig i kragen efter ett tag,inte gräva ned sig fast det känns som om hela världen ska gå under. Jag önskar er all lycka med den nya lilla valpen,fortsätter följa bloggen,, så snart vet jag nog vad den får för namn.Kram på er alla...Mia :)

LantlivsAnette sa...

Nämen halledodingen så söt..helt rätt att skaffa en ny liten söting..jag förstår er förtvivlan, har tänkt på dig alla dagar..jag har till och med berättat för Nisse om Totti...
Men det finns ljus i allt mörker, nu kommer han Hurricane !! Himmel vad söt alltså..Vad spännande att få höra vad det blir för ett namn sen..Jag måste ju bara få komma sen o sniffa på honom...
Ha det gott
Kraaaam Anette

Ida sa...

Hej,

har precis hittat till din blogg men blev ändå väldigt berörd av ditt inlägg. Att leva utan djur skulle jag inte kunna tänka mig men precis som du skriver är det inte bara rosor hela tiden, utan att ha ett djur innebär ju faktiskt en hel del sorg den dagen man inte har djuret längre. tror ni gjorde helt rätt i att skaffa en ny lite goding som kommer hålla er susselsatta. Stort lycka till!
Ida