söndag 13 september 2009

Hösten är här

Ja nu är det höst jag har städat på gården hela gårdagen.
Har börjat kasta blommor men nog bär det emot dom är
så fina ännu. Kanon vacker väder ute och så fint på kvällen
när man får se stjärnorna.

I dag har vi varit till IKEA och köpt ett antal 100 ljus.
Undra hur många man bränner per år? Skulle tro det
är ett antal 1000. Min kära far var förbi med älgkött,
tänk så gott med köttsoppa eller en härlig gryta....

Se så söta dessa mini blommor är och så kan jag inte
låta bli att tänka på julen. Bara ca 10 veckor tills jag får
ta in julgranen och julpynta. Jag har haft rött och guld i
granen men i år ska det bli vitt och silver. Nu ska det bli
te och jag ska försöka komma mig i säng i tid...
Men det tar ju en stund bara att släcka alla ljus jag tänt...
Tänk hur tokig man är!
Kram Maud

4 kommentarer:

Lotta sa...

Åh,så fin din kandelaber är.Ja,nu börjar man röja ute,för det går fort nu fram till advent.Åh vad jag älskar den tiden,med alla julförberedelser(inte alla).Hoppas du får en fin vecka.Kramisar Lotta

Christina - Lantmusen sa...

Vilken fin blogg du har! Ja nu börjar det vara dags att städa bort gamla blommor ute i trädgården och snart får man plocka granris och göra julmysigt! Jag skulle inte vilja vara utan någon årstid !

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Ljus kan man aldrig få nog utav, det är så vackert att tända så här i hösten. Tänk vad fort tiden går o att det inte är så långt kvar tills julen, helt galet! Vitt och silver är jättefint att ha i granen, jag har även pärlor.

Vilken underbar unik kandelaber du har, WOW säger jag bara!!

Många kramar Elin

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Ha en fin helg!

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/