torsdag 2 juli 2009

Var far tiden ?

Oj ! just nu räcker inte tiden till, stress äta när jag kommer
hem från jobbet & stress vattna blommorna och så iväg
och tömma mammas hus.
Bordet blev tjusigt i vitt, det har så mycket fina detaljer.

Jag har börjat måla den gamla hästvagnen, den ser ut
att bli riktigt fin. I går såg jag en hästmyra i tvrummet,
så jag gick ut bakom huset för att kolla om jag skulle se
några och det var ganska många på husgrunden. Jag
ringde försäkringsbolaget och dom kommer från Anticimex
i morgon. I dag när jag kom hem från jobbet gick jag och
kollade bakom huset och vilken skräck det kryllar, tusentals myror.
Min sambo har dödat myror hela dagen som kommer in i
tvrummet. Äckligt.
Nu ska det bli gott med en te kopp.
Sov gott.

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilket fint bord, vad du är flitig på att måla nu !!
Myror, jag kommer ihåg då vi bodde på Innanbäcken, då var det tusentals myror i köket, de hade sin myr stig rakt genom huset..men vi ringde också Anticimex, vips så försvann alla..tur att de kan fixa det !!
Ojj, vad mycket du får stå i nu, jobba också tömma mammas hus, kan tänka mig att det är jobbigt, mycket känslor som kommer upp..
Vad kul att ni kommer på Loppis hos mig, mamma ska hålla i fika försäljningen, roligt att hon ville det, hon kan behöva komma ut lite..
Kraam Anette

Fågel Blå sa...

Hej vilket fint bord, helt underbart, skulle passa hemma hos mej...
Kram kathrine

Lotta sa...

Hej.Först vill jag bara beklaga sorgen efter din mamma.Sedan måste jag bara få säga att du har ett underbart hem,bordet blev kanon.men det verkar alla dina möbler bli när du målat dom.Mycket fin blogg.Jag återkommer gärna.Många sommarkramar/Lotta