söndag 5 juli 2009

Betydelsefulla örngott


Silver skänken i köket.

Lika kallt i dag, tråkigt, 5 juli och så här kallt.
Jag har klorinerat gamla örngott och dessa betyder
mycket för mig det är nämligen farmor, mormor och
mamma som har gjort dom. Jag ska använda dom
till prydnads kuddar i soffan, dom ska inte ligga i ett
skåp och gulna som dom gjort hos mamma. Jag tror hon
var så rädd om dom att dom bara blev liggande....
Vilka fina bloggar det finns, man kan lätt blogga iväg
flera timmar. Nu ska jag " blogga" runt lite och dricka te.
Sov gott
Kram Maud

2 kommentarer:

Kristall & Pynt sa...

Fina örngott, jag tycker som du att det är roligt att andvända speciellt om dom gått i arv.
Ha det gott
Kram Sofia

Lotta sa...

Fina örngott.Tänk att alla äldre personer sparar på skatterna i skåpen.Jag har fått en del av min mamma nu som är efter min mormor och hennes mormor!! Jag har börjat använda dom som kuddfodral,och det blir såå mysigt och så tänker man ju på dom som inte är med längre.Ha en fin kväll.Kramisar Lotta