måndag 29 juni 2009

Tanten som bodde granne med mormor.

När jag var liten brukade jag hälsa på hos en granne till
mormor. Jag ville alltid bläddra i hennes vykortsalbum.
Jag älskade dom gamla vykorten.

Så när hon lämnade denna värld fick jag ärva albumet.


Jag bläddrar fortfarande i det nu och då.

Bladen nästan trillar lös, så nog är det välanvänt.

Dom skriver med så vackra bokstäver och ofta på
framsidan av kortet istället för baksidan som vi gör idag.

Nu har min bror och jag börjat tömma mammas hus.
På lördag var jag på graven för att plantera mammas
morsdags ros och obehagligt nog hade dom ej grävt
igen graven fast begravningen var klar ca 15.00 på
fredag. Jag har ingen aning om det brukar vara så?
Jag for dit på måndag på lunchen och då hade dom
grävt igen den och sått gräsfrön. Tre veckor till
semestern.
Sov gott.
Kram Maud

5 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Vilket ljuvligt album att drömma sig bort vid...

Har kikat runt i på din blogg precis - vilket vackert hem du har!

Kram Maud

Caroline sa...

Men usch, varför dröja med en sån sak?? Trodde verkligen att dom gjorde sånt snabbt! :/

Väldigt fint album! =) Jag har knappt 2 veckor till semestern, längtar! =)

Kram.

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket ljuvligt album, tänk vad de gjorde mycket vackert förr i tiden !!
Idag har vi ju lite svalare, det passar mig eftersom jag nu ska sätta igång att bära och greja till min Loppis...
Du är sååå Välkommen, kika in o fynda eller bara ta en kopp fika !
Kraam Anetet

LantlivsAnette sa...

Nämen nu var jag för snabb på tangenterna, hur jag stavade mitt namn..hii..hii..
Kram