tisdag 23 juni 2009

Garderoben i sovrummet

Vilken härlig sommardag !
Väldigt roligt för alla som har semester. Denna garderob
ville inte bli vit, jag har nog målat den minst 10 varv. Den
blev aprikos så jag lackade mellan varven och till sist gav den sig.
Jag tappade hoppet ibland och tänkte det blir nog soptippen.....


I morgon blir det full rulle efter jobbet, vi ska välja sten till
graven. Sen tänker jag handla färdigt det mesta till minnes
stunden och jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag har i
kväll städat färdigt hos mamma, jag har bara kvar att duka.
Jag blir så besviken om inte syrenen hinner blomma ut till fredag.
Inne i Kalix blommar den men inte här, jag hade tänkt ha syrener
på borden ute och inne. Ja annars får det bli rosor. Nu ska jag koka
te och sätta mig på bron i kvällssolen.
Sov gott allihopa.



1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Ohhh vad mycket fint din mamma hade i linneskåpet, riktiga skatter !!
Och er stora fina garderob blev sååå fin nu när du målat den, vet du, använd spärrgrund då du målar bruna möbler, och även furu, då blöder det inte igenom, jag vet jag har varit med om det jag också !
Du ska se att syrenerna hinner så ut, jag lovar !!
Lycka nu till med allt
Kraam Anette