söndag 22 november 2009

Dörrkrans

I dag har vi pysslat, jag och vänner brukar träffas varje år
innan advent och göra dörr kransar. I år blev det kottar i
kransen.

Jag har nu hittat en massa fint att hänga i granen, denna
jätte vackra kula hittade jag i den fina butiken i Gammelstad
Hjortgården i kyrkbyn.


Jag tycker det är ganska kul med alla slingor som
finns, allt som gör denna mörka tid lite ljusare känns bra....

Vi fick så fint med snö men nu är allt borta, och förra veckan
blev det inte riktigt ljust på hela dagen.
Men nu stundar snart advent och fort är det jul, och ljusare
tider kommer.

Nu ska jag ställa mig vid spisen, ska och träna så då är det
bra om jag får i mig mat i god tid innan.

Kram till er alla som tittar in, hoppas ni får en skön
söndag kväll.

Maud

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh...vilken ljuvligt fin krans !!! Vad du är pysslig..jag har Julpyntat hela dagen, såå mysigt det är nu när julstjärnorna lyser i fönstrena...tänk att det snart är första advent !!
Vilken fin kula och ljusslingor du har !!
Ha en fin kväll
Kraaam Anette

Carro sa...

Hej Knuter! ;) Önskar att jag och mina goa vänner också var så kreativa och pysslade innan advent! Kanske en tradition att ta efter! =) Vilken fin slinga med stjärnor... Vart hittar man en sån? =) Hoppas du får en härlig vecka! Kram.