söndag 20 oktober 2013

Höst




Här i Kalix har vi ett underbart väder lite vitt på marken och strålande sol.
Hösten kom verkligen fort och det innebär som vanligt kick off med jobbet.
Årets tema var 20 tal, vackra klänningar, fjäderboa, pärl halsband, och alla
var fantastiskt fina. Här ovan ser ni min 20 tals blåsa. 


För ett par veckor sedan såg jag en lite kattunge mitt i stan som verkade
vara vild, jag blev helt förtvivlad den var pytte liten och var inte många veckor.
Jag började sätta ut mat åt den och den började komma dit och äta.
Så på torsdag gjorde vi vårat första försök att fånga in den, men vi misslyckades.
Men nästa dag fick vi fångat in den, jippi vilken lycka att veta att den inte behöver svälta och frysa....
Den har redan fått ett nytt hem, stor kram till alla som hjälp till att rädda det lilla livet.

Men det sägs att det finns en till liten kattunge där ute i kylan så det är bara att försöka hitta den också....



En jättefin ny butik har vi minsann fått i Kalix flaskorna ovan är därifrån 
Handplockat heter butiken och kan varmt rekommenderas, massor med ögonfröjd.


Har ändrat till lite grått i sovrummet.


Nya sängkläder från HM.


Jag är så nöjd med mina kristallkronor, dom är underbara att tända i höst mörkret.


I dag var det 20 grader varmt på balkongen så Sigge och jag har myst i govärmen.


Som ni ser så har vi lite havsutsikt :)


Och Sigge han mår bara finemang, inga problem med höfterna som man märker av.
Han jobbar fortfarande deltid med mig, jag har inte hjärta att lämna honom ensammen.


Ja kära ni som tittar in hos mig, håll nu tummarna att vi lyckas hitta och
fånga in den lilla kattungen. 
Jag får så ont i hjärtat när jag tänker att den är ute i kylan.

Kram Maud

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint att du hittade den lilla kattungen, nu gäller det att hitta den andra också..jag ska spana jag också..!! Såå snällt att du nämner butiken, tack snälla du..och vad fint du har höstpyntat hemma nu !! Ge en nospuss till Sigge från mig och Nisse.Kraaam Anette